mariaalexandra

Alla inlägg under december 2010

Av Maria Karlsson - 24 december 2010 10:10

god jul allesammans,

tjuvstartade med firandet igår och var hos martins farmor och farfar och träffade den delen av släkten med lite julklappsöppning där osv.

sitter hos martins pappa nu och ska strax äta frukost, innan vi åker vidare till kattarp för att börja det riktiga julfirandet där och efter kalle anka åker vi vidare till martins mormor och morfar.

vi hörs efter julen :)

  

Av Maria Karlsson - 22 december 2010 23:02

har inte skrivit på länge, har inte haft någon inspiration till det.. har väl inte det nu heller egentligen men det blev att jag hamnade här ändå.

var och julshoppade det sista med mamma idag, i måndags beställde vi hem pappas present, en hajdykning på kolmården följt av en weekend i sthlm. kommer bli sjukt.

var på väla, netonnet, körskolan, hööks och fram coh tillbaka mellan alla ställena känns det som. och varmt var det inte att kliva ur bilen kan jag lova. men nu är martins present också klar, vi väntar på att saken vi fixade på väla ska bli klart, vilket tyvärr itne blir förrän på lördag så den blir ju lite sen till pappa men det blir bra ändå.

till mig handlade jag på hööks, fixade ett schabrak och en luva som jag sen ska ha när jag tävlar på chamo, bara för att ha något nytt liksom, och slippa låna av tina. inte för att han aldrig behövt luva när vi tävlat innan, men då har det också varit på hemma plan och borta kan han bli så sjukt stirrig så ska se om det hjälper, dessutom var den snygg till ett bra pris och matchar schabraket så varför inte? det bästa av allt var att det skulle fått på 298:- men jag fick 150:- rabatt så har fortfarande pengar kvar på presentkortet så nu kan ajg gå in och shoppa på mellandagsrean (y) kanske blir ett par benskydd också? eller en ny martingal eller något, vi får se vad som händer, in där ska jag i vilket fall som helst.

men nu ska jag gå och slå in martins pappas julklapp åt martin så han inte river sönder papperet i deppression. köss

  

Av Maria Karlsson - 18 december 2010 11:22

sitter just nu vid mammas data, min är död och laddaren ligger ute i viken. Martin ligger fortfarande i sängen och sover, inte så konstigt eftersom han bara sov typ 4 timmar igår natt då han jobbade och sånt. Inte för att en annan sov mycket längre men jag sov i bilen på väg hem igår när dem kom upp och hämtade mig sen somnade jag typ direkt när jag kom hem igår också, vilket martin också gjorde. Oj, gud vad mycket onödigt jag skriver har jag kommit fram till.. menmen ibland har man inget bättre för sig att skriva.

Om en och en halvtimme ska jag dock åka till trafikskolan och köra, men jag har ingen kust för jag är så fucking jävla trött på kärringen... *glada tankar* nej nu ska jag fortsätta med annat strunt, så får ni ha det för jävla bra. PUSS

  

Av Maria Karlsson - 10 december 2010 22:36

hejhejhej. 

kollade nyss på idol, JAY SMITH är hur musikkärlek stavas, det finns ingenting som den mannen inte klarar av. herregud. 

nu ligger jag i sängen och tänker, det kommer bli en dyr jul för kära maria karlsson. jag har bestämt mig för 2 julklappar som jag ska ge bort, till min underbara och över allt annat älskade pojkvän, som totalt är helt lost i bilar, och min käre far som har ett dykarcertifikat som han aldrig använder, som han nu fan och med ska göra.

men tycker inte ni att det är sjukt svårt att komma på julklappar till killar, tjejer är egentligen för enkelt, det går alltid bra med ett smycke eller en parfym eller något, men det är så svårt till killar.! antingen önskar dem sig ingenting eller så önskar dem sig saker som kostar vad som känns som flera miljoner. Gud det finns inte mycket som är värre än komma på saker till killar att ge bort egentligen eller vad säger ni? 
Men ja, nej nu ska jag starta lite bra musik, fortsätta tänka och vänta på att martin kommer tillbaka efter att ha lämnat anton i stan, hadet fint mina underbara läsare :) pusss 

  

Av Maria Karlsson - 7 december 2010 18:27

Volbeat   behöver man säga mer? 

men till annat, jag mår inte bra. har åkt på världens förkylning, så sitter eller ja oftast ligger i sängen med feber, har hosta och skit och på det hela har jag utslag över hela armarna som nu har blivit sår pga en allergisk reaktion. jätte trevligt inte. 

men nu ska fortsätta städa, eller ja äta först tydligen, men blir nog bra. hoppas ni andra mår bättre. 

  

Av Maria Karlsson - 2 december 2010 20:02

"ni är som små barn som slåss i en barnlåda" citat från vår ARL lärare idag då jag, Katta och Ida hade en "intressant" diskussion idag som inte är lön att ta upp här. Undrar ni får ni fråga med andra ord. 

Känner mig nästan lite lyckad, har fått sova en hel natt utan att vakna för första gången på flera månader, vilket känns bra men ändå är man sjukt trött vilket kanske är mindre lyckat.

Har hänt en hel del denna veckan, först ställde dem in tågen så mamma körde mig upp till halmstad i måndags och vidare, sen på kvällen var det skolmästerskap som jag faktiskt deltog i, på en häst jag ridit en gång (y) 

sen var jag och clara i flygstaden på tisdagen och handlade och igår (onsdag) var det skolmästerskap igen vilket var i dressyr som faktiskt gick riktigt lyckat för att vara mig :)

men nu ska jag sätta igång att plugga och lite sånt eftersom jag har prov imorgon som jag inte kan. host. men puss folket 

  

Presentation


hellu där ute. här kan du läsa om en 18 årings liv med kärlek, vänskap, hästar och allt annat.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards